کد خبر: 1487
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1394 - 13:12
تعداد بازدید: 708
بازار چین فرصت فوق‌العاده‌ای است برای افزایش کسب‌و‌کار شما، اما نفوذ به این بازار به دلیل تفاوت‌های فرهنگی کار ساده‌ای نیست

به گزارش صنعت ما، چین، امروزه به‌عنوان دومین بازار بزرگ لوازم آرایشی رشد روز افزونی دارد که بخش بزرگی از این فروش (حدود 30 درصد) از طریق تجارت الکترونیک کسب می‌شود. اکثر نام‌های تجاری از بازاریابی دیجیتالی استفاده می‌کنند، چرا که دقیق‌تر و کارآمد‌تر بوده و خصوصا به این دلیل که مصرف‌کنندگان محصولات آرایشی همیشه متصل به اینترنت هستند!


نخستین قدم: طراحی یک وب‌سایت به زبان چینی

قبل از راه‌اندازی هرگونه شرکت بازاریابی الکترونیکی در چین، به وب سایت اختصاصی نیاز دارید که باید به زبان رسمی چین (ماندارین) باشد و مطالب آموزنده‌ای، معرف عوامل جلب اعتماد برای مصرف کننده‌ای که محصولات را به قصد خرید می‌بیند، داشته باشد.

حضور فعالی در موتور‌های جست و جوی محلی داشته باشید

بعد از ایجاد وب سایت و پیش از به دست آوردن شهرت و اعتبار، هنوز یک راه مهم دیگر وجود دارد. دومین گام این است که وب سایت خود را در موتور‌های جست‌وجوی محلی ترویج دهید، می‌گوییم «محلی»، زیرا موتورهای جست‌وجوی سنتی به کار برده نمی‌شوند (مانند گوگل که در چین مسدود است).

همچنین باید اصول اولیه برای حضور پویا در موتور جست و جوی Baiduکه در چین بسیار پرکاربرد است آموخته شود. این موتور جست و جو به تنهایی 70 درصد از جست و جو‌های وب را در چین به خود اختصاص داده است.

از وب‌سایت خود به‌عنوان نمایشگاه محصولات استفاده کنید

برای موفقیت وب سایت خود در چین استراتژی‌های مختلفی را باید به کار بگیرید. 88 درصد از درآمد‌های آنلاین از طریق پورتال‌های تجاری، که سردمدار آنها T-mall تی مال است، تامین می‌شود. خرید از این سایت برای چینی‌ها به شکل عادت درآمده و اعتماد کامل آنها جذب شده است. برای برهم نزدن عادات آنها و تحقق بخشیدن فروش آنلاین سریع محصولات‌تان، لازم است در یکی از این پورتال‌ها حضور داشته باشید.

خرید‌های فرا‌ملی: یک مد جدید!

به دلیل پروسه‌های اداری و مدیریتی، امکان راه‌اندازی شرکتی در چین آن‌قدر‌ها راحت نخواهد بود. اما اگر می‌خواهید به مصرف کنندگان چینی دسترسی داشته باشید، راه حل دیگری نیز وجود دارد: بازار‌های فرا‌ملی. پورتال‌های زیادی به شما اجازه فروش محصولات‌تان را در چین می‌دهند (که البته معروف‌ترین آنها سایت آمازون است.) در هر صورت لازم است که ارتباطات‌تان را با شرکت در انجمن‌ها یا حضور داشتن در شبکه‌های اجتماعی حفظ کرده و برای خود شهرت مناسبی دست و پا کنید.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط

کاربران اینترنتی چینی بسیار به تبلیغات و تخفیف‌ها اشتیاق دارند. در ایده آل‌ترین حالات برای داشتن تمام این عناصر جلب توجه کننده، بهتر است که در شبکه‌های اجتماعی محبوب که معروف‌ترین آنها Wechat و Sina Weibo هستند، حساب کاربری داشته باشید.از طریق این حساب می‌توانید با مشتریان‌تان در ارتباط باشید و اطلاعات لازم را برای آنها مهیا کنید، تبلیغات خود را گسترش دهید و نظرات آنها را راجع به محصولات‌تان بشنوید.

پیش از ورود به بازار، تفاوت‌های فرهنگی را بررسی کنید

بازار چین فرصت فوق‌العاده‌ای است برای افزایش کسب‌و‌کار شما، اما نفوذ به این بازار به دلیل تفاوت‌های فرهنگی کار ساده‌ای نیست. به طور مثال، باید آگاهی داشته باشید که کدام نحوه پرداخت هزینه مورد استقبال قرار خواهد گرفت، زیرا در چین پرداخت وجه نقد هنگام تحویل نسبت به پرداخت هنگام سفارش طرفدار بیشتری دارد. برای ورود به پرجمعیت‌ترین کشور جهان مجموعه نکات مهمی را باید بدانید!

کیفیت بصری ایجاد کنید

زیبایی و جذابیت بصری تبلیغات و محصولات شما عامل بسیار مهمی برای جلب توجه خریداران است. چینی‌ها بر این باورند که یک تصویر زیبا تضمین کیفیت در محصول است. بنابراین طراحی سایت خود را با توجه به موارد موفق محلی انجام دهید.

از ترجیحات مشتریان‌تان آگاه باشید

در زمینه لوازم آرایشی، چینی‌ها خواهان مراقبت‌های پوستی ضد رطوبت و محصولات مبارزه با عوارض جانبی رطوبت هستند، مانند خط چشم‌های آرایشی ضد آب که بیشتر افکار را درگیر کرده است./فرصت امروز

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: