کد خبر: 1011
تاریخ انتشار: 21 بهمن 1394 - 12:52
تعداد بازدید: 409
صنعت ما:آقای "ع" از مسئولان سابق این شرکت، از سال 1389 تا 1392 با ارائه اسناد جعلی، مجموعا مبلغ 2.5 میلیارد ریال بابت هزینه های مختلف پرونده های مطرح در مراجع قضایی، از بیمه نوین دریافت کرده بوده است.
به گزارش صنعت ما، با توجه به گردش بالای پول در مجموعه های بزرگی چون بانک ها و بیمه ها در کشورمان، موضوع نظارت و اشراف بر نقل و انتقالات و سایر مسیرهایی که می تواند منجر به خروج مبالغ از این شرکت ها شوند، اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

خوشبختانه طی سالهای اخیر و با گسترش ابزارها و سامانه های نظارتی، حجم تخلفاتی که در اینگونه نهادهای مالی و اعتباری صورت گرفته، کاهش قابل توجهی داشته است و این موضوع به بهبود چهره و ارتقاء عملکردی بانک ها و بیمه ها در کشورمان کمک شایانی کرده است.

اما هنوز هم مواردی از این تخلفات به چشم می خورد که می توان جدیدترین آنرا در یکی از شرکت های مشهور بیمه مشاهده کرد. بیمه نوین در تاريخ 1384.10.20 به ثبت رسيده و پس از اخذ مجوز فعاليت از بيمه مركزي ايران (به شماره 30881 مورخ 1384.12.14) فعاليت خود را آغاز کرده است و به علت آنکه یکی از موسسان اصلی آن، بانک اقتصاد نوین و شرکتهای وابسته به آن است و نام این بیمه نیز از نام این بانک منشعب شده، شهرت قابل توجهی در بازار بیمه کشورمان دارد.

بر اساس صورت های مالی بیمه نوین که مربوط به دوره مالی 6 ماهه اول سال 94 است و پس از تهیه توسط حسابرس قانونی شرکت، توسط هیئت مدیره بیمه نیز تایید شده، جزییات مربوط به کلاهبرداری یک مقام مسئول سابق در این شرکت تشریح شده است. بر اساس این گزارش، آقای "ع" از مسئولان سابق این شرکت، از سال 1389 تا 1392 با ارائه اسناد جعلی، مجموعا مبلغ 2.5 میلیارد ریال بابت هزینه های مختلف پرونده های مطرح در مراجع قضایی، از بیمه نوین دریافت کرده بوده است.

کلاهبرداری بیمه نوین

در ادامه گزارش بازرس قانونی شرکت نیز با اشاره به اینکه اقدامات قضایی در این زمینه صورت پذیرفته و در جریان پیگیری است، اضافه شده است که وثایق کافی از این فرد جهت وصول مطالبات دریافت شده است.

به گزارش صبحانه، اگرچه اخذ وثایق کافی از این فرد، در نهایت منجر به وضول مطالبات شرکت مذکور خواهد شد اما به نظر می رسد مدیران این بیمه نیز باید نسبت به تدارک سازو کارهایی که جلوی این تخلفات با رقم های قابل تامل را بگیرد، توجه بیشتری مبذول دارند.

* صبحانه در تماس با روابط عمومی بیمه نوین، خواستار تشریح روند وصول مطالبات و سایر اقدامات انجام شده در خصوص این پرونده شد که با گذشت بیش از یک هفته از این درخواست، پاسخی از جانب این شرکت واصل نشد/صبحانه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: